Cicle mitjà 18/19

3r – Cosmocaixa

Els alumnes de 3r vam anar el passat 9 d’octubre al Cosmocaixa per aprendre les diferents estratègies que utilitzen els animals per menjar i no ser menjats. Ens ho vam passar molt bé perquè vam poder observar alguns animals ben curiosos i espavilats que saben com amagar-se o defensar-se dels seus depredadors!

3r i 4t – Jocs Cooperatius

Tots els alumnes de cicle mitjà vam gaudir el passat 16 d’octubre d’uns jocs cooperatius al Parc del Guinardó. A més de passar una bona estona tots junts, vam aprendre a col·laborar i respectar-nos millor.

3r – Visita al CRARC (Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya)

El passat 13 de novembre els nens i les nenes de 3r vam fer una visita al CRARC i poder conèixer més coses dels àmfibis i rèptils que hem estat treballant a classe. Va ser molt interessant i emocionant perquè vam poder tocar tortugues, serps i llangardaixos!

3r – Coneguem el nostre barri

Durant el mes de novembre, a 3r vam treballar el tema del municipi, els districtes i barris de la ciutat. Per poder conèixer millor el nostre barri, vam fer una ruta per diferents llocs importants del Guinardó com ara: el Centre Cívic Guinardó, el Mas Casanovas, l’Hospital de Sant Pau, la Torre Garcini, el Mas Guinardó, el Mercat Municipal o la Font del Cuento. Vam aprendre moltes coses tant del passat com del present d’aquests espais.

Al cap d’uns dies també vam fer una altra visita a la seu del nostre districte, la Casa de les Altures, on ens van explicar les reunions que es fan en aquest bonic edifici i per a què serveixen aquests plens. Tothom hi pot participar i dir la seva!

3r – Taller de poesia

El passat dia 21 de gener, els nens i nenes de 3r vam rebre la visita d’en Ricard Bonmatí. Vam gaudir amb els poemes dels seus llibres i la manera tan fàcil i divertida de memoritzar-los que ens va ensenyar. Ens ho vam passar d’allò més bé!

3r i 4t – Avis i àvies conta-contes

El passat 24 de gener, com cada any, ens van visitar els avis i àvies conta-contes. Vam poder gaudir durant una estona de contes i llegendes populars explicades de manera molt emocionant.

3r – Taller d’aqualogia

Per entendre millor el cicle de l’aigua el 14 de febrer van venir a l’escola a fer-nos un taller d’aqualogia on ens vam assabentar de tots els passos que segueix l’aigua durant el cicle urbà fins a arribar a casa nostra.

També vam fer un tastet d’aigües de diferents procedències per aprendre a distingir les seves qualitats.

3r – Bitlles catalanes

Amb l’ajuda dels avis del centre cívic Guinardó, el 23 de febrer vam aprendre a jugar a les bitlles catalanes. Va ser molt divertit i, a més a més, podrem continuar practicant a l’hora del pati!

3r – Biciclot

El 15 de març la pista de l’escola es va omplir de bicicletes i vam poder practicar les nostres habilitats sobre dues (o quatre) rodes en un petit circuit. Ens ho vam passar molt bé!!

3r – Relleu i paisatge de Montserrat

Per ajudar-nos a entendre els elements del paisatge que hem estudiat a la classe, el 19 de març vam anar a passejar per Montserrat. Les espectaculars vistes de la muntanya ens van encantar i vam poder gaudir d’un bon dia per observar tots els pobles del voltant.

3r – Cantata d’escoles del districte

El passat 11 d’abril, juntament amb altres escoles del districte, vam poder gaudir d’una “Rebel·lió a la cuina”. Gràcies als nostres companys de 5è que van fer la narració de la història, la cantata va ser tot un èxit i les nostres veus van sonar molt bé!

3r – Visita al Centre de Natura de Can Soler

El 10 de maig vam visitar la masia de Can Soler per observar en viu i en directe les plantes que hem estat treballant a la classe. Després d’ajudar a retirar algunes males herbes als horts de la casa, vam jugar amb les verdures i més tard vam anar a observar els voltants de la masia on hi ha una bona representació del que és el bosc mediterrani.

3r i 4t – Teatre d’anglès

Els nens i nenes del cicle mitjà vam anar a l’IES Brossa el passat 13 de maig a veure una obra de teatre en anglès titulada “The Brave Little Tailor“. Va ser molt divertida i vam poder cantar i ballar, a més de sentir-nos protagonistes en molts moments de l’obra.

3r i 4t – Espectacle del Mag David

Per acabar el curs, l’últim dia va venir el Mag David a divertir-nos i meravellar-nos una estona. Ens va deixar amb la boca oberta!