Cicle superior 18/19

Taller d’Audiovisuals

El Taller d’Audiovisuals de Cicle Superior ens ha permès conèixer el treball de creació d’una història: treball personal, en petit grup, en gran grup, elaboració del guió artístic, del guió tècnic, rols de gravació, gravació i una mica d’edició. El resultat ha sigut el curtmetratge “La Capsa Perduda” i el curtmetratge “Hotel Monster”. Esperem que us agradin.

Visita al Born

A socials hem estudiat l’Edat Moderna, amb els seus avanços i descobriments, la primera volta al món, les guerres entre dinasties, el comerç triangular o els moviments artístics del renaixement i del barroc.

Visitant el jaciment del born hem après com vivia la gent en aquesta època a la ciutat de Barcelona. Ens han parlat de les costums de l’època basant-se en les troballes arqueològiques, de l’ofici d’arqueòleg, de les batalles de l’època, dels productes que venien de lluny, etc.

Taller de fang

En el taller de fang, els alumnes de CS podem experimentar la nostra vessant artística a més d’aprendre algunes primeres tècniques de ceramistes.

Visita a l’Hospital de Sant Pau

Amb la visita a l’hospital de Sant Pau els alumnes de 6è comencem un nou gran projecte: el Modernisme. Tenim molt a investigar i molt a aprendre!

Projecte invents

Als alumnes de sisè ens agrada buscar informació i investigar. Aquesta vegada va ser sobre els invents que més ens van interessar. Vam esbrinar l’origen i l’evolució al llarg del temps. També vam fer un repàs d’inventores i inventors que ens han aportat grans descobriments. I vam fer un mural i una exposició oral d’allò que havíem descobert.

Dissecció d’una pota de pollastre i de pulmons animals

Els alumnes de 5è estem fent la dissecció d’una pota de pollastre i de pulmons animals al laboratori de l’escola com a experiment de Coneixement del Medi! Quina experiència!

Climbat

El dia 28 de gener els nens i nenes de 5è vam anar a passar el matí a la Sala d’Escalada Municial Cimblat La Foixarda. Al rocòdrom,vam poder realitzar diverses activitats com escalada, tirolina, proves d’equilibri… Ens ho vam passar molt bé i vam ser tots molt valents!

La cova de la Font Major

El divendres dia 23 de novembre els alumnes de 5è vam anar a visitar la cova de la Font Major, a l’Espluga de Francolí, per conèixer millor com era l’activitat humana en la prehistòria. Fins hi tot vam poder fer la nostra pròpia pintura rupestre!

Padrins de lectura

Al llarg d’aquest curs, els alumnes de 5è es convertiran en els padrins de lectura dels nens i nenes de 1r. Realitzaran diverses activitats conjuntes amb els seus fillols, i sobretot els guiaran i els ajudaran a millorar en el seu aprenentatge.

Podeu trobar més noticies de 6è en el seu blog

Museu Picasso

Els nens i nenes de CS vam anar el passat mes d’octubre al museu Picasso. Allà vam analitzar diversos quadres del pintor i ens van ensenyar a diferenciar i treballar els diferents plans.